oktober 1

San Diego

dag 11                                                            dag 13

Woensdag 16 oktober

Foto’s  De foto’s van dinsdag en woensdag heb ik in 1 album gedaan.

Dag 2 van ons verblijf in San Diego en we worden gewekt door het kwaken van de eenden die hier in het park van het hotel leven. Er zitten prachtige exemplaren tussen!

Marco is al vroeg op pad en al naar de oceaan gelopen waar hij dolfijnen zag zwemmen, op de terugweg appt hij dat hij bij de koffiebar staat en ik was net op weg daar naar toe. Met onze koffie gaan we op de ligstoelen zitten die klaargezet worden op het strand bij de baai.

We besluiten ter plekke dat we het vandaag relaxed aan doen, beetje aan de baai en aan het zwembad.

Om 16:00 gaan we dan toch op pad omdat Rosalie haar baseball wil kopen in de shop van de San Diego Padres. Wanneer we de shop hebben bezocht vinden we het ook wel leuk om dan ook maar het Petco stadion te bezoeken, dit stadion ligt midden in de stad en is overdag toegankelijk voor iedereen. Ook dit is weer een fantastisch mooi stadion en we vinden het geweldig leuk om dit allemaal te zien.

Iedereen heeft er trek van gekregen en we eten deze avond Grieks bij Meze Greek Fusion waar we zo lekker hebben gegeten!

Na het eten rijden we even door het Gaslamp Quarter, we hebben geen zin in lopen ;-p en we rijden nog even naar de USS Midwayhet is avond, het is gesloten en we hebben het al eens bezocht maar het blijft gewoon mooi om zo’n imposant schip met een geweldige historie te zien liggen.

Ik maak nog een paar foto’s van The Kissing Sailor, dit standbeeld is gemaakt van een foto die is genomen op 14 augustus 1945 op Time Square nadat men had gehoord dat Japan zich had overgegeven. De matroos kende de verpleegster niet en na de kus zijn ze ieder hun eigen weg gegaan.

Vlak naast dit standbeeld is het National Salute to Bob Hope and the MilitaryOp dit pleintje staat een bronze Bob Hope met een microfoon voor een aantal bronze militairen. Uit de luidsprekers hoor je een comedy show van Bob Hope, het is echt fantastisch om te zien hoe de Amerikanen hun helden eren!

Hierna zijn we naar het hotel gereden, nog even wat gedronken en gekaart.

2 COMMENTS :

1. By Bert en Leny on

Hoi, het is gewoon hartstikke leuk daar en een wandelingetje over de boulevard is al een prachtige belevenis. Door de geweldige foto’s komen er bij ons ook weer heel veel herinneringen naar boven. Vwb de komende dagen nog heel veel plezier en een voorspoedige terugreis naar Amsterdam. Groetjes + kusjes uit Maastricht.