oktober 1

San Diego 4

dag 13                                                                         dag 15

Vrijdag 18 oktober

Foto’s

Onze laatste dag  is aangebroken…. Marco en ik hebben de wekker gezet op 7 uur, we schieten in onze weinige kleding (Hoe heerlijk is dat? Dit gaan we zo missen!) en halen een cappuccino in het cafe in het hotel en lopen naar de oceaan om daar onze koffie op te drinken.

De oceaan is wat wilder en het is er druk met surfers die de mooiste golf willen pakken. En het is niet alleen druk met surfers maar ook met joggers, wandelaars en mensen die net als wij genieten van dit begin van de dag waarbij de stad ontwaakt.

Na een 45 minuten lopen we naar Ralphs, onze vaste supermarkt op loopafstand en hier halen we voor de laatste keer ons brood. (dit gaan we nog heel vaak denken vandaag..)

We lopen weer terug langs het strand en nemen ‘afscheid’ van deze fantastische plek.

Na het ontbijt kan Marco alvast ons allemaal inchecken maar dat heeft nog best wat voeten in aarde, het is enorm zoeken bij Gate1 voor ons boekingsnummers waarmee we kunnen inchecken.

Voor onze laatste dag hebben we een dag op het water gepland. In de haven van San Diego is een verhuurbedrijf dat boten en Jetski’s verhuurd en daar hebben we om 14:00  een boot en een Jetski gereserveerd. We moeten daar op tijd zijn voor de instructie en verlaten het hotel om 13:00 en zijn om 13:15 bij de verhuur.

Bas en ik beginnen op de Jetski en krijgen daar een uitgebreide instructie over, gelukkig zit Bas voorop en die begrijpt en onthoud alles wat er verteld wordt. Nadat de rest ook in de boot zit en iedereen zich goed heeft ingesmeerd zijn we klaar om te gaan. In de haven mogen we niet harder dan 5 mile per uur en zo duurt het zeker 10 minuten voordat we de haven uit zijn en Bas eindelijk gas kan geven.

Het is wel even wennen zo’n Jetski maar Bas heeft het snel onder de knie en dan geeft ie toch een dot gas, niet normaal zeg! Ik weet niet wat ik precies dacht, volgens mij dat zo’n jetski mooi strak over het water glijdt maar het is meer over het water stuiteren en het gaat hard!! Maar het is ook echt supergaaf! We varen richting de Coronado Bridgeniet helemaal want dat is te ver, en varen terug langs de USS Midway en dat is gewoon spectaculair om zo vlak langs dit gigantische schip te varen! Halverwege ruil ik met Tom van plaats en mag hij op de jetski en ik in de boot en later ruilt Tom weer met Rosalie. Het anderhalf uur vliegt voorbij en het is een geweldige afsluiting van onze vakantie.

Terug bij het hotel wordt er nog even gezwommen en daarna maken we ons klaar om voor de laatste keer te gaan eten bij Texas Roadhouse, dit ligt op de route naar Los Angeles.

Om 23:00 zijn we bij een retedruk hotel bij het vliegveld waar we de jongens inchecken en we elkaar een goede reis toewensen en dan mogen wij nog weer even 2 uur terug rijden en dat valt wel even tegen!

Tegen 01:00 maken we een laatste stop bij de oceaan en liggen dan vervolgens om 01:30 op bed om eindelijk te slapen.

1 COMMENTS :

1. By Bert en Leny on

Prachtig, we weten gewoon niet meer wat we moeten schrijven met al deze prachtige belevenissen. Heerlijk