augustus 20

Dag 11 Bryce Canyon – Las Vegas

Dag 10                                                                                              Dag 12

Dinsdag 10 oktober 2017 KOA Sam’s Town – 1 nacht $ 36 (incl. korting El Monte)

Navajo Trail – 2 uur – startpunt – Sunset Point

Foto’s

We hebben weer prima geslapen, het was wel weer onder 0 en de voorruit was dan ook bevroren. Na het ontbijt rijden we van de camping af en parkeren we de camper aan de overkant van de weg en vanaf hier pakken we de shuttle het park in. Vandaag gaan we Bryce Canyon bezoeken, dit park stond al een paar jaar op m’n lijstje en ik kan niet wachten om het te zien. We maken eerst een stop bij het visitors centre en kopen daar een handig rugzakje waar we al onze spullen in kwijt kunnen en ik niet meer met m’n schoudertas hoef te lopen. En zo ook weer een leuk aandenken aan Bryce Canyon. We maken een rondje door het centre en leren wat meer over hoe Bryce Canyon is ontstaan. Ondanks zijn naam is Bryce Canyon geen ‘echte canyon’. Het grillige landschap met zijn bijzondere Hoodoos werd niet uitgesleten door regenval en water, maar is ontstaan door een combinatie van winderosie, watererosie en ijserosie. De voornamelijk uit kalk- en zandsteen bestaande formatie wordt daardoor langzaam omgetoverd tot een uniek landschap vol zogenaamde aardpiramides (hoodoos) in tal van kleurschakeringen.

Na het bekijken van onze plattegrond pakken we de shuttle en rijden naar Sunset point, vanaf hier willen we een trail lopen. Een trail is een wandeling door de Hoodoos en is geweldig mooi. We gaan voor de Navajo loop trail gecombineerd met Queens Garden, zo’n 3 km lang met een hoogteverschil van 159 m. Wanneer we aankomen bij Sunset Point worden we eerst getrakteerd op een spectaculair uitzicht op het Bryce Amphitheater, dit park overtreft nu al mijn verwachtingen!

Bryce Canyon Amphitheater

De temperatuur is aangenaam en we beginnen met de trail. De weg loopt dicht langs afgronden en dus houden we Isabelle goed bij de hand. Deze trail is prachtig en we maken de meest fantastische foto’s. Na 2 uur zijn we terug en die 159 m weer naar boven lopen vond ik echt pittig, gelukkig stond er iemand boven met zuurstof klaar 😉

Het is inmiddels middaguur en we gaan even lekker lunchen bij een restaurant in het park. Hierna rijden we met de shuttlebus naar nog een paar prachtige uitzichten want bij het woord ‘lopen’ beginnen de meisjes spontaan te huilen. Rond 3 uur rijden we weer het park uit en gaan we richting Las Vegas. We hebben besloten om zo lang mogelijk door te rijden en wanneer het meezit tot Las Vegas te rijden. Ondanks dat we wederom een Senic Byway rijden lukt het ons toch om Las Vegas te halen. We kunnen gelukkig nog een plekje bemachtigen op de KOA in Sam’s Town en nadat we deze geparkeerd hebben lopen we naar TGI Fridays at Sam’s Town.

Omdat we in dezelfde tijdzone zitten als Bas, hebben we veel contact en ik stuur al een eerste foto van LV. Na wat over en weer ge-app besluit Bas om de volgende dag het vliegtuig te pakken en ons te vergezellen de rest van de vakantie. Dit is gelukkig geen probleem met z’n school want je hebt een aanwezigheidsplicht van 80% en hij had nog geen les gemist. Wij zijn helemaal door het dolle heen, zo supergaaf dat Bas komt!! We kunnen niet wachten tot de volgende dag! Na het eten spelen we nog een laatste potje kaart en zoeken daarna ons bed op. Morgen moeten we onze camper inleveren.