augustus 16

Dag 1 – ma 12 okt Brussel – Montreal

Maandag 12 oktober 2015  Hotel: Anchorage Inn S. Burlington Fam. suite incl. breakfast $ 133

Foto’s dag 1

Gisterochtend ging om 04:00 de wekker, opstaan en ontbijt ging lekker voorspoedig en om 5:45 vertrokken we richting Brussel. En omdat we op tijd waren vertrokken waren we ook al iets over 8 op de luchthaven. Hier ontmoeten we Leny en opa Bert bij de Starbucks (heel fijn) want zij kwamen ons uitzwaaien. Koffie, bijpraten, bagage inchecken, nog een keer koffie en toen was het voor ons tijd om te gaan.  Laatste zoenen en goede wensen, zwaaien en toen op weg naar de douane. Ook dit ging snel, we waren op tijd voor het boarden.

uitzwaaien2
Opa Bert & Leny

We vertrokken jammer genoeg met 45 minuten vertraging maar hebben verder een prima vlucht gehad, Air Canada is een super maatschappij!

Het was prachtig weer toen we om 13:00 (locale tijd) landen op de vlieghaven van Montreal, snel langs de douane en op naar Hertz voor onze huurauto. We kregen een prachtige Chrysler Town & Country mee, super deluxe. En weer op weg richting de USA. Van wat we tot ni toe gezien hebben van Canada is fantastisch mooi, ik ben blij dat we de laatste dagen in Canada eindigen.

Bij de grenscontrole was het enorm druk, we hebben een hele tijd in de rij gestaan voor we aan de beurt waren. En helaas is het niet in je paspoort kijken en ‘oke, nog een fijne dag’, nee, we mochten de auto aan de kant zetten, naar binnen gaan en daar kregen we weer een soort van visum. Dit omdat je vanuit Canada de VS binnenkomt. Dezelfde procedure als in Denver vorig jaar (fingerprints, foto) maar dan iets minder snel. Eén officer had zelfs haar kogelvrij vest aan en kraakte ook nog haar vingers, charming! Enfin, we waren blij dat we op zo’n rustige dag de grens zijn gepasseerd! (waarom zou ze anders haar vest dragen? Ik zag de taferelen al voor mij.;-)

Nu was het nog maar een stukje naar Burlington, onze eerste overnachting. Burlington is een onwijs leuk universiteits-stadje, de  publieke universiteit is opgericht in 1791 en daarmee ook één van de oudste in de VS. Toen wij naar het centrum reden en langs de huizen van Phi Beta Kappa en Pi Beta Phi reden, raakten de jongens behoorlijk enthousiast, het zag er allemaal heel erg leuk uit! Een ontzettend leuk centrum met straatartiesten en heel veel studenten. We hebben gegeten bij een burgergrill-achtig iets, over sommige restaurant hoef je nou ook weer niet zo heel erg uit te wijden en dit was er zo één. Isabelle sliep al voordat ze haar eten kreeg.

Om 21:00 (lokale tijd dus in NL 03:00) waren we weer terug op onze hotelkamer. Een hele grote familiekamer met 3 tweepersoonsbedden en daar is ook alles mee gezegd. Het hotel is volgens mij één van de oudste gebouwen in de VS en dat is zeker ook de vloerbedekking!!! Soms heb je wel eens dat je denkt ‘het is helemaal niet zo erg dat ik iets minder goed zie’ Dat had ik gisteren… en vanmorgen! Nouja, vanmorgen, de helft van ons was al om 03:00 wakker en het nu 05:30. Marco is samen met Isabelle een stukje wandelen en ik hoop dat ze langs Starbucks gaan!

Vandaag gaan we de fabriek van Ben & Jerry’s icecream bezoeken en dan rijden we door naar Holyoke Springfield.

Shit, Marco loopt net weer de kamer binnen… Koffie van beneden. Jammer, moet ik zo zelf naar de hoek van de straat lopen!

Foto’s volgen iets later, heeft te maken met opladen en verloopstekker die we nog even moeten aanschaffen.

1 COMMENTS :

1. By Karin en Rovère on

Lieve, Marco-Marion-Tom-Bas-Rosalie en Isabelle.

Jullie gaan voor de tweede keer een mooie reis maken naar Amerika, wij wensen alvast een goede reis en heel veel plezier!!
    Wij hopen weer op mooie foto’s en prachtige verslagen van de reis.