augustus 23

Tucson – San Xavier Mission Post

Dinsdag 21 oktober Foto’s dag 17

Het was vandaag weer relaxed wakker worden. Marco was er al vroeg uit om vertrekkende straaljagers te bekijken en te fotograferen. Om half 11 was hij terug met een cappuccino van Starbucks, een goed begin van de dag. En helemaal met ons uitzicht vanaf onze kamer.

Om 11 uur was iedereen klaar voor vertrek en reden we even naar Beyond Bread voor een heerlijk ontbijt. Heerlijke sandwiches voor de mannen, Roos en Saar een Croissant en voor mijzelf een heerlijke Yoghurt met vers fruit en granen. Daarna konden we verder naar de San Xavier Missio Post, een historische Spaans Katholieke Missiepost die in 1692 gesticht  is door Father Eusebio Kino.  Deze Missiepost staat net iets buiten Tucson en ligt op een prachtige plek. We hebben de kerk, het museum en San Xavier Plaza bezocht en nog even om de Post gewandeld. Het is hier prachtig en bijna sereen rustig, moet wel zeggen dat het vandaag natuurlijk dinsdag is en buiten het toeristische seizoen. We liepen ook nog naar San Xavier Plaza om even rond te kijken en daar was een oude Navajo indiaan bezig met zilversmeden, Joe Begay.

Joe Begay

22 en 18 jaar geleden hebben we deze meneer ook gezien en gesproken en hij heeft veel gedaan in z’n leven. Wanneer je met hem aan de praat raakt, komt het fotoalbum erbij en laat hij ons foto’s van  films en medespelers zien terwijl hij het bijhorende verhaal vertelt.

Vertellen

Hij vertelt onder andere dat hij in “Het kleine huis op de Prairie” heeft meegedaan, “Tin Cup” met Kevin Costner, Young Guns met Kiefer Sutherland, verschillende commercials, is een zanger en etc. Een veelzijdige man en het was erg leuk om met hem gesproken te hebben.

Na 2 uurtjes zijn we weer terug naar het hotel gereden, waar Marco ons afzette want hij ging nog even door naar het vliegveld. De kinderen konden nu nog mooi even zwemmen, ik een was draaien en nog even aan de site werken.