juli 24

San Francisco – San Luis Obispo

Dinsdag 04 oktober 2016 Hotel: Quality Suites San Luis Obispo 1 suite voor 1 nacht incl. ontbijt € 183 Op 4 september opnieuw de prijzen vergeleken en nu voor € 151 Dit is dus € 30 goedkoper!

Foto’s dag 2

Vandaag gaan we naar San Luis Obispo, via Highway 1. Echt een prachtige route om te rijden. Maar omdat er geen ontbijt bij de overnachting inbegrepen zit gaan we eerst ontbijten. We hebben trouwens heerlijk geslapen! Als eerste langs Starbucks voor koffie en daarna voor het eerst bij Denny’s ontbeten…. en ook voor het laatst! Het ontbijt was best oké maar het rook er niet heel erg lekker. Daarna op weg naar Carmel. Het was wat mistig toen we uit Santa Cruz wegreden maar in de loop van de ochtend werd het weer steeds beter. Onze eerste stop was in Carmel by the Sea, wat een fantastisch mooie plek met te leuke straatjes en winkeltjes. Ook héél duur trouwens! Het bleef bij kijken. Daarna naar het strand gelopen om onze eerste stappen in de oceaan te zetten, eigenlijk hebben alleen Rosalie en Isabelle dat gedaan. Tom en Bas bleven helemaal op veilige afstand, bang voor zand in hun schoenen. Het was heerlijk aan het strand en vlakbij zagen we zelfs dolfijnen zwemmen! Het staat op één van de filmpjes op de fotopagina! Na onze stop in Carmel reden we verder en kwamen we langs de meest prachtige kustlijnen. De ruige rotsen met die prachtige baaien en zee, echt fantastisch. We hebben heel wat stops gemaakt om weer “even” een foto te nemen. Ook hebben we nog een korte stop gemaakt in Big Sur en even een Art shop bezocht, erg leuk en wat is ook daar de natuur prachtig. Meer bosachtig dan Carmel. Daarna was er lange tijd alleen maar natuurgebied dus toen we eindelijk bij Ragged Point aankwamen zijn we daar gelijk gestopt. En ook daar weer het ene prachtige uitzicht na het andere. We hebben daar even lekker in het zonnetje wat gegeten. Volgens Marco zijn wij hier 20 jaar geleden ook gestopt, het zal heus maar het is mij niet bij gebleven. Na het eten weer de auto in en na zo’n 20 minuten rijden kwamen we langs een stuk strand waar allemaal Sea elephants lagen te zonnen op het strand. We zijn gestopt en gaan kijken, wat gaaf om dit van zo dichtbij te zien! Ik denk dat Marco en ik ook hier 20 jaar geleden gestopt zijn want ééntje zwaaide naar ons. Na deze stop zijn we in één stuk doorgereden naar San Luis Obispo. Bij het inchecken vertelde de receptioniste dat er van 17:30 tot 19:30 gratis drankjes werden geschonken in de bar, complementary! Wat kan een mens toch gelukkig worden van weinig!! 😉 Ook was er een BBQ op het terras bij het zwembad waar je voor een klein bedrag allerlei gerechten kon kopen dus we besloten om geen restaurant op te gaan zoeken maar bij het hotel te blijven, niks te missen van de happy hour en van de BBQ gebruik te maken. Een heerlijke dag!

6 COMMENTS :

1. By Karin & Rovère on

Wat een geweldig mooie foto’s, prachtige natuur, leuk die foto’s van jullie samen Marion!

2. By ada en john on

Dit zijn wel heel mooie foto,s dat is genieten zo mooi.
    Hier alles oke we gaan elke dag naar het nulde.Vandaag is het echt koud maar trek een trui aan.
    Nou liefs van ons allemaal knuffel XXX EN EEN Poot van Doek.

1. By De Grootjes (Post author) on

Hallo lieverds, Fijn dat thuis ook alles goed gaat! Wij genieten hier van alles en denken ook aan jullie! Veel liefs terug van ons en heel veel kussen voor jullie en Doek!Liefs Jons Xxx

3. By Rovère on

Je krijgt zo wel een goed beeld van de prachtige route die jullie afleggen langs de kust. En de rust die er vanaf straalt!