augustus 20

Carlsbad – Yuma

Dag 3                                                                                                  Dag 5

Dinsdag 3 oktober 2017

Foto’s

We hebben weer goed geslapen in de camper, het is heerlijk wakker worden met de oceaan naast je bed. Echt heel bijzonder, wij kunnen ons goed voorstellen dat de mensen hier een paar maanden op een vaste plek staan. Maar helaas wel bewolkt deze ochtend en dus besluiten we om niet tot 12:00 te wachten en gelijk al richting Yuma te rijden want we willen de zon zien. Binnen 10 minuten zijn we dan ook klaar voor vertrek en rijden we de camping af. Het is nog wel een stukje rijden naar Yuma, met de camper zo’n 4 uur, onderweg pakken we 1 stop bij Starbucks en daarna weer verder over de prachtige ruige Kumeyaay Highway, deze ligt midden in het reservaatgebied van deze local native indians.

Kumeyaay Highway

Dit keer rijden we El Centro voorbij, het is ook iets lastiger om overal te komen met onze flinke RV.

Rond 14:30 komen we bij hotel aan in Yuma, La Fuente Inn, een prima hotel met een mooi zwembad waar we ons best zullen vermaken in deze hitte! Het is hier iets van 35 graden ofzo… Dit hotel heeft dus zelf een happy hour met gratis fris, bier, wijn en mixdrankjes én pizza en popcorn. Uiteraard heb ik toen m’n wekker gezet, als echte Hollanders willen we dit niet missen! We brengen eerst onze spullen naar de kamer en gaan dan lekker zwemmen. Marco gaat alvast het vliegveld verkennen. Als we na het zwemmen en douchen nog even het happy hour checken zien we dat er niks Hollands aan is… de ruimte zit vol met oudjes (Amerikanen) die de tafel vol hebben staan met alle gratis eten en drinken! We hadden in het zwembad al ‘operatie stofwolk’ gezien en nu was het ons ook duidelijk waarom. Al die Amerikanen waren bang dat ze een paar minuten moesten missen van happy hour en braken bijna hun gereviseerde benen om op tijd te komen! Maar verder natuurlijk erg sympathiek en ik heb genoten van m’n zoete witte wijn, ze hadden maar 1 soort wit.

’s Avonds hebben we gegeten bij de Cracker Barrel. Had gelezen dat je daar lekker kon eten en dat er zo’n leuk winkeltje bij zat. Het was op loopafstand en dus konden we de RV laten staan. Het restaurant ziet er ook superleuk uit met allemaal schommelstoelen en andere antieke spullen. Maar helaas schenken ze hier alleen maar fris!! Doet altijd een beetje veel gereformeerd aan…. En we hadden ons zo verheugd op een glas koud bier, jammer. Verder wel prima gegeten, echt traditioneel Amerikaans eten. Morgen nog een dagje in Yuma, we gaan dan naar het Yuma territorial prison museum.

1 COMMENTS :

1. By john en ada on

Fijn dat jullie het zo fijn hebben en de Camper ook goed bevalt, hoe vinden de meisjes nu hun broers niet mee zijn? Voor jullie zal het ook wel vreemd zijn. het weer is geweldig bij jullie, hier is het echt herfst met veel wind. Zo’n Happy Hour is ook leuk om mee te maken en welke mensen daar op af komen. in de hitte die jullie hebben is het toch heerlijk te drinken. Lieverds wij wensen jullie nog een fijne vakantie toe. Met de fam. gaat alles goed en ook met Doek en Nola.xxxxxx