augustus 20

Dag 19 San Diego – Santa Barbara

Dag 18                                                                                         Dag 20

Woensdag 18 oktober 2017  Hotel: Hotel Milo Santa Barbara  Deluxe room, incl. breakfast, 3 nachten €692

Foto’s

Vandaag moeten we, helaas, weer afscheid nemen van San Diego. Wat genieten we toch altijd weer volop wanneer we hier zijn! Het is hier zo mooi, relaxed en enorm fijn om hier te verblijven. Hier komen we altijd graag terug, het is eigenlijk onze favoriete stad aan de Westkust.

Maar vandaag rijden we naar Santa Barbara, Bas moet morgen ook weer naar school. Na het uitchecken rijden we rustig richting SB en genieten weer van alle moois wat we onderweg zien. het blijft altijd boeiend om hier in de US te rijden. We komen langs LA waar we goed 2 weken eerder zijn vertrokken met de camper, de tijd vliegt hier echt voorbij! Onderweg stoppen we ergens om dit keer eens bij de TacoBell wat te eten en we moeten zeggen dat het best goed te eten was. De inrichting vonden we wel een beetje gedateerd en het was er heel erg rustig, trouwens in dat hele centrum was niks te beleven.

Tegen 15:30 kwamen we dan aan in Santa Barbara en konden we ook gelijk inchecken. Marco zette mij voor het hotel af zodat ik kon inchecken en ging een plekje zoeken voor de auto. Bij de receptie werd ik zeer hartelijk ontvangen met een heerlijk glas wijn!! O yeah, dit was gelijk al helemaal top en ik voelde mij direct thuis 😉

We kregen een schattige kamer die in maritiem-style was ingericht met een waaier in plaats van airco. Voor onze kamer kon je heerlijk buiten zitten en daar dronken Marco en ik eerst maar eens ons aangeboden wijntje op. Nadat we geïnstalleerd waren zijn we de omgeving gaan verkennen met Bas als onze gids. We zijn naar Stearns Wharf gelopen, een superleuke pier met allemaal winkeltjes en een prachtige uitkijk op de oceaan.

Nadat we Stearns Wharf bezocht hadden zijn we de stad ingegaan om wat te eten. We vonden een goed restaurantje op loopafstand van ons hotel, Shalhoob’s Butcher Shop. Hier hebben we heerlijk gegeten. Na het eten hebben we Bas naar z’n homestay teruggebracht, slik… Echt wel heel erg jammer dat hij niet meer bij ons bleef, maarja, hij moest ook weer naar school de volgende dag. We spraken af dat we hem de volgende dag ná school zouden oppikken. Het was een stukje rijden voordat we bij Bas z’n gastgezin waren, in Goleta, een klein stadje net buiten SB. Nadat we Bas hadden afgezet zijn we weer teruggereden en gingen wij ook naar bed.