september 29

Chicago

Dag 14                                                                                              Dag 16

Zondag 21 oktober Hotel: Homewood suites Naperville Suite incl. breakfast 2 nights $368

Foto´s

Vanochtend werden we weer op tijd wakker na heerlijk te hebben geslapen. Vandaag rijden we naar onze laatste bestemming van deze vakantie. De tijd is voorbij gevlogen! Maar wat hebben we al een supergave tijd hier en dan volgt Chicago nog!

Nadat alle tassen zijn ingepakt gaan we een een kijkje nemen in de ontbijtzaal en wat we zien is niet al te best. We besluiten om gelijk te gaan rijden en onderweg te ontbijten en niet veel aterzien we het bord van Cracker Barreleen typisch Amerikaans restaurant met een winkel waar je schommelstoelen tot snoepjes kan kopen, heel erg leuk gedaan. ’s Avonds moet je er niet gaan zitten want ze zijn wel van de blauwe knoop! We bestellen een typisch Amerikaans ontbijt en het smaakt ons prima, je zit ook gelijk vol voor de rest van de dag! Tegen 13 uur enteren we Chicago, we parkeren de auto onder een brug en lopen in het zonnetje maar met enorm veel wind naar de pier, de stad ligt aan Lake Michigan en is de 3e stad van de VS. ( New York en L.A. zijn 1 en 2) Het uitzicht is geweldig en met al die prachtige hoge wolkenkrabber van  verschillende architectuur, waaronder het Wrigley Building, hoofdkantoor van het kauwgommerk Wrigley.

We zien bij de Pier een Chicago Trolley car staan en vragen of ze wat info over hun tours hebben en het blijkt dat deze Trolley’s een gratis rit door de stad aanbieden. Echt superleuk, het is hartstikke druk voor de trolley car en dat snappen we heel goed. We kunnen ook een plaatsje bemachtigen en het wel even lekker om in de warmte te zitten terwijl je rondgereden wordt en er ook nog wat over de geschiedenis van Chicago verteld wordt. Na het rondje lopen we zelf nog even langs de rivier, hier zouden verschillende restaurantjes zijn maar ik denk dat het daar inmiddels te koud voor is geworden. We besluiten terug te lopen en de volgede dag verder op ontdekking te gaan. Tijdens het terug lopen zien we nog opnames voor ‘geen enkel idee’ maar het is toch leuk om een SWAT-team te zien en ziet Isabelle een Nutella café en daar moet een crepé gehaald worden. Daarna wordt het echt tijd om terug naar de auto te gaan en ons hotel op te zoeken, dat is toch ook nog 45 minuten rijden zeker nu we rond 17:00 uit de stad wegrijden, we zitten midden in de file. Om 18 uur zijn we dan toch eindelijk bij ons hotel, we checken in en de meiden gaan gelijk even zwemmen. Kan ik mooi het verslag bijwerken en Marco bekijkt z’n geschoten kiekjes nog maar weer eens en roept dat ie nu toch echt een nieuwe lens moet hebben waarop ik roep dat ie op internet naar een restaurant moet gaan zoeken en we het thuis nog wel eens gaan hebben over een nieuwe lens… Nee hoor grapje, we gaan donderdag gelijk naar het kruidvat, krijgt ie 2 nieuwe lenzen! Nadat we allemaal lekker zijn wezen douchen gaan we eten bij een restaurant waar ze een bierbrouwerij hebben, lekker gegeten maar veel leven was er niet in de brouwerij!

2 COMMENTS :

1. By Bert + Leny on

Onderschat de lens/lenzen voor een man maar niet Marion. Ik kan over dit onderwerp een beetje meepraten.

2. By 😊😊John een Ada Verheij on

JOHN,IK HAD FAMILIE DIE WOONDE EN WERKTE 20 JAAR IN CHICAGO,HIJ WERKTE BIJ GENERAL MOTORS EN ZIJ WAS EEN PRIVAT NURSE.VERTELDEN VEEL WILDE VERHALEN VAN DE SCHIETPARTIJEN IN KWAMEN NA 20 JAAR TERUG IN AMSTERDAM.ALS IK JE VERSLAG LEEST MOET HET GEWELDIG ZIJN.NOU MORGEN WELKOM HOME PUTTEN 15 GRADEN BRRR. GENIET VANDAAG NOG VAN DE CITY,LIEFS GOEDE VLUCHT.