september 29

Chicago

Dag 15                                                                                        Dag 17

Maandag 22 oktober

Foto´s

De laatste hele dag is aangebroken voor ons… De tijd is snel gegaan en wat hebben we het heerlijk gehad! We begonnen in Nashville waar we het Johnny Cash Museum bezochten, de rondleiding bij Jack Daniels en ’s avonds het concert van de Simple Minds in het Raymann Auditorium. Daarna door naar Memphis en daar het National Civil Rights Museum at the Lorraine Motel hebben bezocht wat zo enorm veel indruk heeft gemaakt, de Shack Inn. Vicksburg (zonder pannenonderzetters) en naar de B&B in Natchez met het heerlijke ontbijt. New Orleans – in één woord geweldig en wat wil daar nog weer graag naar terug, het leeft en bruist daar elke dag! De Whitney plantage waar het rauwe verhaal over de slavernij verteld wordt – kippenvel. Terug naar Memphis naar Elvis en z´n Graceland daarna richting Kansas City voor de vliegshow, Marco z´n hobby en waar we hebben gerollerskatet. Om te eindigen in “The Windy – City” (geen woord van gelogen trouwens) of de stad van Al Capone, de stad met O’Hare international airport – de drukste luchthaven van de wereld, CHICAGO! Wat een Gé-wel-di-ge stad!! Vandaag hebben we ook weer genoten van de stad. We hebben China Town bezocht, nouja bleek later dat we China Town Square hadden bezocht. We hebben daar lekker gegeten maar voor “China Town” vonden we het een aanfluiting. Bleek dat het “echte” China Town 100 meter verderop begon, hadden we ff niet gezien maar we zijn er voor Rosalie toch nog even doorheen gereden 😉

Daarna even naar de Universiteit van Chicago gereden, de universiteit van Obama, een prachtig complex met vele Engelse invloeden zo van de buitenkant te zien. (We zaten in de auto en wilde eigenlijk niet uitstappen) Daarna zijn we naar de stad gereden en hebben de auto onder het Millenium Park geparkeerd voor $29. We hebben de “Bean” gezien en dat was ook weer erg leuk en moet je gezien hebben. We zijn voordat we weer terug zijn gegaan naar ons hotel nóg een keer langs The Bean gegaan, het was nu een stuk rustiger!

De bomen kleurde al prachtig herfstrood! We hebben de Crown Fontein gezien, levensgrote echte gezichten van mensen ( video sculpture) waar normaal gesproken water uit hun mond komt maar vandaag was de fontein gesloten. Erg jammer want het is supergaaf om te zien! Daarna koffie gehaald bij onze vaste koffie supplier Starbucks, waarna we verder zijn gegaan en State street zijn afgelopen. We kwamen onderweg nog een kleine demonstratie Against Police Violence tegen, deze was onder politiebegeleiding. Om 18 uur hadden we gereserveerd bij het Weber Grill restaurantwe zijn daar op ons gemak naar toe gewandeld, nog langs het water en over de brug en op de brug 45 foto’s gemaakt van de dames….  Uiteindelijk waren we ook nog bij het restaurant aangekomen en hebben daar heerlijk gegeten. Marco had de Beercan Chicken, Roos de Burger, Saar een Ceasar salad, en ik had Plank grilled Bourbon Salmon, heerlijk gegeten! Na het eten was het nog wel een eindje terug lopen naar de auto maar dat was helemaal prima, het was nog steeds heerlijk weer en konden we even genieten van Chicago. Om 21:30 waren we weer in het hotel, de tassen zijn gepakt, nog een laatste biertje en even nog het blog bijwerken en dan lekker slapen en morgenochten nog heel even ontbijten in Chicago!

1 COMMENTS :

1. By Bert en Leny on

Luitjes een hele goede thuisreis !!!

Goed dat jullie zoveel foto”s maken ander was je alweer veel vergeten. Zoveel als jullie meemaken HEERLIJK.

Je weet wij herleven iedere vakantie opnieuw als we ons album aan het maken zijn.