juli 14

Amsterdam – San Francisco

Maandag 03 oktober 2016  Hotel: Continental Inn Santa Cruz  2 kamers geen ontbijt €178,-

Foto’s dag 1

Goedemorgen allemaal. Onze eerste nacht in de US zit er weer op, nouja “nacht”… Het is namelijk nog maar 04:00 en we zijn al een uurtje wakker. Gisteren zijn we om 07:30 van huis vertrokken, nadat Marco Tom op de trein had gezet. Marco kon de auto bij de toren parkeren en deze werd dan naar de parking van de LVNL gereden en over 22 dagen staat de auto weer klaar bij de toren, super.  Om 11:40 vertrokken we vanaf Schiphol naar Londen, dat ging supersnel. Isabelle mocht helpen met het inklaren van onze bagage en dat deed ze natuurlijk supergoed! Daarna door de douane waar al onze handbagage apart werd gehouden. Fotoapparatuur van Marco moest er allemaal uit, handbagage van Rosalie uiteraard ook weer. Ik had al mijn crèmes (dag-, nacht-, oogcrème, nagellak, serums, luchtjes en mascara) netjes in een doorzichtige zak (nou eigenlijk meerdere zakken;-) gedaan maar toch werd alles nogmaals gecontrolleerd. Je staat daar dan wel in een rij van mensen waarvan dan ook één stuk extra gecontrolleerd moet worden en dan roepen wij 6x “Deze koffer/rugzak is (ook) van ons. Tja dat heb je met grote gezinnen. Op Heathrow moesten we wéér door de douane en wéér onze handbagage laten checken maar hier werden er maar 2 koffers extra gecontrolleerd dus we maken progressie! In Londen hadden we 2 uur overstap maar Heathrow is een best wel grote luchthaven dus gaf Marco mij helaas geen tijd om zelfs maar even rond te kijken in welke taxfree shop dan ook. Dat was trouwens ook op Schiphol al zo. Volgens mij doet hij het erom. De vlucht van Londen naar San Francisco duurde wel heel erg lang en dan voornamelijk het zitten in je vliegtuigstoel. Het eten, rondgaan met water of jus was heel erg goed geregeld. Dat vele water heb je ook echt nodig, wat is die lucht verschrikkelijk droog. BA heeft goede entertainment aan boord, spellen, muziek, de nieuwste films en series. Bas is helemaal bij met Game of Thrones. Bij San Francisco moesten we helaas nog even 25 in de holding waardoor er net voor ons een kist uit Azië was geland en de rij voor de douane lang was. Na de douane de bagage opgehaald, daar hoefde dan weer niet op te wachten;-) De auto bij Alamo opgehaald, ook daar weer een rij en wachten maar uiteindelijk reden we toch rond 19:00/19:30 weg in onze vette GMC Yukon. Ik zal er ff een plaatje van bij doen. Een enorme bak maar de bagageruimte is, serieus, echt te krap voor 6 man.

GMC Yukon

We zijn gelijk doorgereden naar ons hotel zonder ergens wat te gaan eten. Doodop waren we! Nadat we ingecheckt hadden in het hotel, met superbedden, zijn we als een blok in slaap gevallen en weer fris en fruitig wakker geworden.

Vandaag gaan we richting San Luis Obispo via highway 1.